RSS Home

۱۳۸۸ اسفند ۲۳, یکشنبه

جفت هشتی ،



بعد فردی
88 سالی بود که در آن بیشتر از یک کیلوگرم قرص و دارو مصرف کردم!
ناکامی سال: یه چیزیو گذاشته بودم برای فروش اما هی میومدن اجاره می کردن و می رفتن!
شانس سال: با یه مستأجر خیلی خوب آشنا شدم. کسی که نگفته های من بود!
عجیب ترین رویداد: آشنایی با این مستأجر، اتفاقی بود بس محال!
بزرگترین ضرر: قدرشو ندونستم!
بزرگترین سود: دوستانی که در این سال به دست اوردم.
سفر: رفتیم حجاز اما چون مجردی بود، خوش نگذشت!
درس ها:
- یاد گرفتم واقع گرا باشم. فهمیدم که زندگی حقوق مسلم منو هم نمی ده چه برسه به تخیلاتم. این جمله ی "شفیعی کدکنی"و فهمیدم که عرفان مثل عسله اما ما ملتی مبتلا به دیابت هستیم!
- یاد گرفتم که با دلم سرشاخ نشم _که به سختی شکست می خورم_ اما می تونم دلمو گول بزنم!
- یاد گرفتم که غیرت زنانه نشونه ی عشق نیست.[؟]
- و... (به درس های فلسفی جداگانه خواهم پرداخت.)
89: سالی که یک معجزه _به مفهوم واقعی کلمه_ در آخر 88 لازمه تا با نحسی شروع نشه!
امید 89: یا رب مباد کس را مخدوم بی عنایت!

Pietro Masturzo

بعد اجتماعی
88 سالی بود که همه انتظار پایان آن را می کشیدیم. شاید گویاترین توصیف از 88 همین باشد که انتظار یک معجزه را از 89 به جبران 88 داریم!
مزیت: "و اذا غشيهم موج كالظلل دعوا الله مخلصين له الدين فلما نجيهم الى البر فمنهم مقتصد و ما يجحد باياتنا الا كل ختار كفور" (لقمان-32)
بدبیاری: اصلاً میگن 88و توو خونه "ناکامی" صدا می کنن!
فیلم: Hurt Locker از همه ی فیلم های امسال 2 سر و گردن بالاتر بود! در حوزه ی سینمای ایران هم بهترین فیلم، فیلمی بود که نه اکران شد و نه در جشنواره شرکت کرد یعنی "کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد".
موسیقی: چیزی غیر از "تهرانو LA کن" به نظرتون می رسه؟!
89: سالی که تقویم سمپاد نداریم. (چاپ نشده امسال!)
امید 89: دعای سر سفره ی هفت سینمون محقق بشه!

کلام آخر
88 سال سختی بود. در حوزه ی اجتماعی، مشکلات سیاسی از آسمون می بارید و در حوزه ی فردی هم من و همراهانم سال پیش دانشگاهیو می گذرونیم. این سختی باعث شد عیار آدم ها مشخص بشه و سره از ناسره جدا شه. باعث شد معلوم بشه که چقدر منفعت طلبیم و چقدر اخلاق گرا؟ مشخص کرد که تا چه اندازه به شعار "هدف وسیله را توجیه نمی کند" پایبندیم؟
شخصاً باعث درونی ترین تحولات در من شد...
* نمی دونم من خسته ترم یا 88؟!

پ.ن: ماهیمون زائید! (1000 تا تخم گذاشته!)
پ.ن2: میر بزرگ (رئیس جمهور منتخب ملت) 89و سال استقامت و صبر (برای پیروزی جنبش سبز) نامید. در همین راستا بشنویم آهنگ جدید "هیچکس"و به نام "یه روز خوب میاد". 

5 نظرات:

ناشناس گفت...

سلام سلام سلام
هنوز که اسمت بد شانسه
عوضش نکنی همیشه بد میاری
خیلی خوب می نویسی
خوش باشی و موفق
نی
www.mardebidel.blogfa.com

تیر ماهی گفت...

مثه من منم بیشتر از یه کیلو قرص مصرف کردم!!!منم قدرشوندونستم ضرر کردم.......

جوجو گفت...

نع سفره هفت سين نبووود :دي 5 شنبه قراره سفره هف سين بچينن كه ما نمريم :دي
راسي اينجا شكلك نداره آدم يه جوووووووري ميشه :دي

جوجو گفت...

واس مدرسه نرفتن كه مشعوف يودم :دي نع اينكه تو خونه خوش بگذره ها فقط به خاطر در آوردن حرص مدير !:دي
جواب پ.ن : اين معتني رو ميده كه كله سحر هم كلاس آدم بزنگه بگه بيا با مامانم بحرف كه اجازه بده نرم مدرسه :دي

Shahab گفت...

بعد فردی :
من که خودتو می خونم می فهمم ، خدا کنه یقیه هم بفهمند ! عکس ابتدایی هم فوق العاده بود !
بعد اجتماعی :
خب موافقم ، کلا ! فقط این تهرانو LA کن رو نشنیدم !
و در مورد کلام آخر :
همون طوری که فکر میکردم اشتباه فکر می کنی و حق هم داری !(ولی با این حال ناامیدم کردی!) در این باب فعلا فقط اینو داشته باش که در مورد چیزی که بهش علم کافی نداری قضاوت نکن که گناه بزرگیه و آدمو بدپندار می کنه ، حقیقت همیشه اون چیزی می بینی حتی اگه بهش مطمئن باشی نیست ! شخصیت آدما خیلی پیچیده تر از اونیه که تو تقسیمشون کنی به خوب و بد یا سفید و سیاه ! و ادامشو بذار چند ماهه دیگه بهت میگم ! اون وقت می تونی قضاوت کنی ، هرچند که به نظر من بازهم نباید فضاوت کرد چراکه قضاوت کار ما نیست و کار دیگریست ، ظاهر همیشه مارو گول می زنه ! فقط امیوارم پیش خودت به خاطر پندارت خیلی پشیمون نشی !